HUB063 är en ideell kulturförening

Den ideella föreningen HUB063 ska enligt stadgarna arbeta och bidra med förutsättningar för skapande och utövande av olika kulturella verksamheter. Det är viktigt för oss att ha ett brett och varierat kultur- och fritidsutbud samt en drog- och alkoholfri verksamhet. Vi har sedan bildandet av föreningen 1990 varit ett andra hem och en mötesplats för ungdomar och kulturutövare i länet och vi vill fortsätta att vara en stark aktör och röst för stadens kulturliv och skapa en meningsfull kreativ mötesplats för ungdomar.

Föreningens tidigare verksamhet har varit att samordna och förvalta lokalanvändande och utrustning för scen och konst i Gamla Tingshuset i Östersund vars fastighet ägs av Östersunds kommun. Sedan hösten 2018 har HUB063:s verksamhet bytt inriktning och utvecklats till att omfatta podstudio, musikstudio och film- och fotostudio i egna lokaler i Gamla Tingshuset.

Personal och styrelse

Peter Madison

Ida Bratt
Kassör

Micael Svan
Ledamot

NYHET

creARTives logotyp.

HUB063 är med och bildar creARTive, en ny nationell intresseorganisation för inkubatorer inom konstnärliga och kreativa näringar.

Creartive Sweden är en intresseorganisation som organiserar multidisciplinära inkubatorer för konst och kreativa näringar. Sex inkubatorer träffades i februari 2019 på Subtopia i Alby söder om Stockholm och grundade nätverket.

creARTives medlemmar är

Läs mer på creARTives hemsida.